Városlista
2024. május 7, kedd - Gizella

Hírek

2012. December 01. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A vétlen autósok kötelezős kárát saját biztosítójuk is rendezhetné

A vétlen autósok kötelezős kárát saját biztosítójuk is rendezhetné

Az idei kgfb kampány a végéhez közeledik, így néhány, a szektorra vonatkozó, általánosan érvényes trendet már látni lehet. A Generali Biztosító elmúlt néhány hetes tapasztalatai alapján az ügyfelek az idén már kevésbé voltak motiváltak a szolgáltató váltásra, a maguk számára vásárolt kiegészítő biztosítások ugyanakkor egyre népszerűbbek.

A Generali szakértői szerint az aktív kárrendezés – vagyis amikor a vétlen fél kérésére saját biztosítója rendezi a kárt, majd utólag elszámol a károkozó biztosítójával – illetve a direkt kárrendezés, amikor mindez már valamennyi biztosító esetében automatikusan, törvényileg előírva működik, kitörési pont lehet a jövőben. Ez a kívánatosnak tartott változás, ami már több európai országban megtörtént, alapvetően rendezheti át a kgfb piacot, hiszen érdekeltté teszi az autósokat abban, maguknak és ne egy harmadik félnek válasszanak biztosítót. Ezzel az árverseny mellett előtérbe kerülhet a biztosítók közötti szolgáltatási verseny.

Az egész hazai biztosítási szektorra jellemző volt az idei évben, és a Generali tapasztalatai is azt mutatták, hogy a kötelező biztosítást váltók száma elmaradt a tavalyi évhez képest. Feltehetően a régió legalacsonyabb átlagdíjainak további minimális csökkenése már nem jelentett elég motivációt a váltásra az ügyfelek döntő többségének. Emellett ugyanakkor megjelentek azok a kiegészítő biztosítások, melyeket a szerződők a maguk számára, személyre szabottan, egy-egy speciális kockázatra vonatkozóan illeszthettek a kgfb mellé. A Generali például bevezette a kátyúkár biztosítást, a vad-és háziállattal való ütközésre szóló biztosítást, és kifejezetten a természeti károk ellen vagy a poggyászokat ért sérülésekre is kínál már az ügyfeleknek megoldást a biztosító.

A kiegészítő biztosítások közül legalább egyet a Generali ügyfelei átlagosan minden negyedik esetben kötöttek az idei kampány idején, de jellemzőbb volt, hogy 2 vagy 3 kiegészítőt választottak az autósok. A legnépszerűbbek eddig a Kátyúkár, illetve a Vad- és háziállatkár biztosítások bizonyultak. Érdekes tendencia, hogy összességében minden negyedik kgfb biztosításra jut egy casco biztosítás is, melyek azonban nem minden esetben jelentenek együttes kötést. Mindez egyébként összecseng a Generali október végén elkészült reprezentatív kutatásával is, melyből kiderült, hogy csupán a megkérdezettek autósok 26%-a rendelkezik casco biztosítással.

Szintén az idei év újdonsága, hogy 2013-tól az év közbeni díjhirdetés liberalizációja a társaságoknak lehetőséget ad arra, hogy folyamatosan fejlesszék a termékeiket, kiegészítő szolgáltatásaikat, és ezzel állandósuljon a verseny az ügyfelekért. A liberalizáció mellett komoly változást jelenthet az aktív kárrendezés kiterjesztése, a direkt kárrendezés is. Mindez azt jelenti, hogy az ütközésben vétlen fél a saját választott biztosítójával rendeztetheti a kárát, függetlenül attól, hogy a vétkes félnek kinél van a biztosítása. Ezt követően a társaságok pedig utólag, átalánydíjak alapján számolnak el egymással. Ezt a rendszert 2013. január 1-től például már Romániában is bevezetik.

Mindez a kgfb-vel kapcsolatos attitűdöket is gyökeresen megváltoztathatja: az autósok érdekeltté válnak abban, hogy a legjobb szolgáltatást válasszák, hiszen innentől kezdve már nem véletlenszerű, hogy ki rendezi a kárukat akkor sem, ha ők voltak a vétlen fél. A Generali szerint a díjhirdetés liberalizációja az első lépés lehet azon az úton, ami végül elvezethet a megfelelő törvényi szabályozás melletti direkt kárrendezéshez. Az aktív kárrendezést egyébként a Generali már jelenleg is nyújtja az ezt igénylő ügyfelei részére abban az esetben, ha a kötelező és a casco is a társaságnál van, ugyanakkor ennek a szolgáltatásnak a kiterjesztése, a direkt kárrendezés teljesen megváltoztathatja a kgfb piacot a társaság szerint. Ekkor ugyanis alapjaiban dőlhet meg az a szemlélet, hogy a kötelező egy harmadik félnek szolgáltat, ezért annak csak az ára számít, és a szolgáltatás milyensége háttérbe szorul. Az idei kampány megmutatta, hogy a kötelező mellé magának a szerződőnek szolgáltatásokat nyújtó kiegészítő biztosítások esetében az autósok alaposan megnézték, mit vásárolnak. Mindez egy, a jelenleginél sokkal egészségesebb helyzetet teremt, hiszen az ügyfél magának választ biztosítót. A Generali a maga részéről készen áll a direkt kárrendezésre – mondta Simon Zsolt, a Generali gépjármű-biztosítási igazgatója.

A szolgáltatási verseny létjogosultságát jelzi az is, hogy a Generali már említett kutatásából kiderült, a megkérdezett autósok 46 százaléka kifejezetten fontosnak tartotta az ügyintézés gyorsaságát is, amikor arról kérdezték, milyen szempontok szerint választ kötelező biztosítást. Ezen a területen egyébként a Generali kiemelkedő eredményeket mutatott az elmúlt évben. Jelenleg is több mint száz kárszakértővel és több mint 250 ügyfélszolgálati és képviseleti ponttal dolgozik a biztosító, ez is garantálja a gyors és hozzáértő kárfelmérést, javíttatást és kifizetést. Egy káreset bejelentésétől számítva 24 órán belül felveszik a kapcsolatot a károsulttal a biztosító munkatársai, 48 órán belül elvégzik a helyszíni szemlét, és a kárfelvételtől számítva 5 nap alatt – ha nincs egyéb hatóság vagy harmadik fél közreműködését igénylő körülmény – le is zárják az ügyet. Ezt követően a Generali jóváhagyása után meg is történhet a kifizetés.

A javítások hatékony megszervezésének egyik kulcsa a megfelelő szervízhálózat. A Generalinak jelenleg 1500 szervizzel van szerződése, ezek harmada márkaszerviz. Ezzel a biztosító piacvezetőnek számít ezen a téren, hiszen ennél nagyobb szervízhálózattal egyetlen biztosító sem rendelkezik az országban. Tudatosan, olyan szempontok alapján került kialakításra a hálózat, hogy minden autós számára megtalálható legyen a legmegfelelőbb szerviz, legyen szó új, nagy értékű, vagy régebbi, használt járművekről. A Generali emellett 50 autójavítóval kötött olyan megállapodást, melynek értelmében a hivatalos gyári alkatrészeket alacsonyabb áron, ellenőrzött minőségű, utángyártott alkatrészekkel pótolják. A Generali ügyfelei ráadásul a kárbejelentést már interneten vagy akár okostelefonon is megtehetik, és iPhone vagy androidos telefon segítségével fel is tölthetik a fotókat a helyszínről, és az alkalmazást használva ki is választhatják a hozzájuk legközelebb eső szervizt.

A piacon igen jónak számít az az eredmény, hogy a kárügyeink 80 százalékánál 2 napon belül megtörténik a kárfelvétel, minden ötödik esetben pedig a kárfelvételtől számított 5 napon belül le is zárjuk az ügyet. Erősségünk, hogy stabil, kiszámítható és következetes kárrendezési gyakorlatot folytatunk, és ezt a biztosításközvetítők is értékelik. Büszkék lehetünk a gépjármű kárrendezésünk színvonalára, és ezt visszaigazolja számunkra a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége által gépjármű kategóriában az eddigi hét szavazás során immár hatodik alkalommal nekünk ítélt első díj a Szolgáltatásminőségi Versenyben. Kiemelkedő emellett a panaszkezelési gyakorlatunk is. A panaszok döntő többségét – 95 százalékát – 10 napon belül megválaszoljuk, és a maradék 5 százalékot is 15 napon belül rendezzük. A következő időszakban ezt az eredményt szeretnénk tovább javítani az ügyfelek még magasabb szintű kiszolgálása érdekében – mondta Zsombori Levente, a Generali gépjármű-kárrendezési igazgatója.

A Generalinál idén az első 10 hónapban összesen több mint 58 ezer gépjármű károsultat regisztráltak, ami átlagosan napi 200 káresetet jelent. Az esetek döntő többségét a járművek ütközése, illetve az egyéb tárgyakkal történő ütközések tették ki. Ez a két kártípus az összes kár több mint 80 százalékát tette ki 2012 első 10 hónapja során.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 07:49, hétfő | Belföld

Vonat elé hajtott egy kamion Baján

Személyvonat elé hajtott egy kamion hétfő reggel Baja térségében, az 55-ös főút 106-os és 107-es kilométere közötti vasúti átjáróban;

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során