Hírek
2013. Március 11. 13:31, hétfő |
Belföld
Forrás: autopult.hu
Hoztunk is, meg nem is - Európába négyhengeres motorral érkezik a Ford Mustang
Éppen egy éve, hogy a Genfi Autószalon egyik estéjét a Ford fogadásán volt szerencsénk eltölteni, ahol néhány ital és némi pszichológiai terror után kiszedhettük a márka szóvivőjéből azt az információt, hogy a Camaro után hamarosan az új Mustang is megveti a lábát az öreg kontinensen.
A késlekedés oka egyébként nyíltan az, hogy az amerikai izomautó korábbi generációinak minősége bizony elmarad az európai vásárlók kívánalmaitól, miközben az Egyesült Államokban versenyképes árcédula a magasabb adóterhekkel és egyéb költségekkel számolva már igencsak elszabadulhat, ami önmagában is megkérdőjelezhetné a típus életképességét.
Következésképpen „nekünk” csak egy kifinomultabb, kedvezőbben üzemeltethető, takarékosabb autót lehetne eladni, mely szempontokat összeadva gyakorlatilag egyetlen mozdulattal vágjuk el a Mustang torkát, ellehetetlenítve annak a filozófiának az érvényesülését, amire a rajongók egyébként vágynának.
Ami ugyanis eddig csupán félelem volt, az mára valósággá vált, a 2015-ben érkező újdonság motorházteteje alatt az új Ford Focus RS 2,3 literes, soros, négyhengeres turbómotorja teljesít majd szolgálatot, mintegy 305 lóerős teljesítményt szolgáltatva. A kínálatból persze nem maradnak ki a V6-os, V8-as blokkok sem, de arra sajnos nincs garancia, hogy ezek a hazai kínálatban is felbukkannak majd. (Előbbi szinte bizonyosan elmarad, hiszen 3,7 literes hengerűrtartalmából pillanatnyilag a négyhengeressel egyező teljesítményt présel ki.)
Persze igazságtalanok és telhetetlenek vagyunk, hiszen egymással ellentmondó szempontokként úgy szeretnénk egy erőtől duzzadó sportautót, hogy közben high-tech motorokra jellemző hatékonyságot és kedvező vételárat követelünk tőle. Mindenesetre előre borítékolható, hogy az Egyesült Államokban nagyságrendileg ötmillió forintos összegtől kínált Mustangok idehaza a Focus RS-től való szegmentáció okán is legkevesebb 11-12 millióról startolnak majd, ami nagyjából arra lehet elegendő, hogy az újdonság a sportkupék tömegébe szürkülhessen.
Ezen legfeljebb a típushoz fűződő legendák és a hangzatos reklámszlogenek változtathatnak (máris tapsikolhatunk például az alulkormányozottsági hajlam múlásához), igaz, a hitelesség kedvéért az új Mustangot célszerűbb lenne inkább Mondeo kupénak, vagy éppen főnix módjára feléledő Ford Caprinak nevezni.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 19. 15:06, péntek | Belföld
Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
A kormány azt várja a Magyar Posta Zrt.-től, hogy legyen önfenntartó, folytassa a zöld és digitális átállást, szolgáltatásait pedig továbbra is biztosítsa mindenki számára lakóhelytől függetlenül
2024. Április 19. 14:58, péntek | Belföld
KSH: Drágább az üzemanyag Magyarországon a környező országok átlagánál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.
2024. Április 19. 07:22, péntek | Belföld
Marad az átlagosnál hűvösebb idő a hétvégén
Marad az átlagosnál hűvösebb idő a hétvégén is: a hőmérséklet csúcsértéke 11-18 Celsius-fok között alakul, és hajnalban visszatérnek a gyenge fagyok.
2024. Április 18. 14:32, csütörtök | Belföld
Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát
Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.