Hírek
2013. Március 13. 19:14, szerda |
Helyi
Forrás: mti, saját
Konzervatív, de változik a magyar borízlés
Feljövőben vannak a fehérborok, de a fogyasztók továbbra is a vörös édes asztali borokat kedvelik...
...ezek pedig nem a minőségi kategória képviselői - mondta az Agrár Marketing Centrum (AMC) vezérigazgató-helyettese egy szerdai soproni szaktanácskozáson.
Simon Péter szerint a hazai bormarketing helyzetét nehezíti, hogy a termelők oldaláról sok esetben hiányzik a forrás és a hajlandóság, a fogyasztóknál pedig a borral kapcsolatos alaptudás.

A magyar fogyasztók nagyon szeretik a fesztiválokat, a borágazatnak azonban nem kell olyan problémával küzdenie, mint a pálinkásoknak, hogy a minőségi termékeik hatvan százaléka ilyen rendezvényeken fogy - közölte a szakember. Bormarketingre tavaly, akárcsak 2011-ben, 800 millió forintot fordított az AMC, ennek egyik eleme volt egy három helyszínes rendezvénysorozat, egy 22 epizódos tévésorozat, egy országos támogató kampány, valamint az éttermi borfogyasztást népszerűsítő projekt.

Más borvidéken ugyanakkor némileg más tapasztalatok is vannak, melyek részben hasonlók, részben viszont teljesen eltérnek a fentiektől! "-Szerintem teljesen átalakult a magyar borfogyasztás. Főleg a 20-40 év közötti vendégeimnél tapasztaltam a gyümölcsös, száraz borok utáni rajongást, lehet az fehér, rosé, de a vörösboroknál is abszolút leáldózóban vannak a nehéz vastag, főleg az "agyonbariqolt" tételek! Az emberek szeretnek borozni, kóstolgatni és erre gyakorlatilag alkalmatlanok a nehéz, nagytestü borok! Természetesen egy marhasteak vacsorához kötelező az extra prémium, vastag testes vörösbor, de ez nincs minden nap. Ezért is brutálisan visszaesett ezeknek a felsőkategóriás, drága prémium boroknak az eladása! Az alaptudás pedig bőven megvan sőt vannak ezek a 2-3nap alatt elvégezhető 80-100ezer forintos tanfolyamok, amik után a vendégeim profi, a borkészítésről mindent tudó emberek akiknek én örülök, de rettentően! Persze ugyanakkor ami ebben a jó, ugyanaz kevésbé szerncsés is tud lenni, idegesítőek is lehetnek egy bórkóstoló közben, hogy mindent jobban tudnak, de összességében azt kell mondjam, hogy az én megítélésem abszolút pozitív ezekről a borfogyasztókról!" - mondta el lapunknak Haraszti Ferenc, a Haraszti Pince borász-menedzsere Palkonyán, a villányi borvidéken!

A 2012-es év egyik sikereként említette Simon Péter, hogy - 50 ezer és 200 ezer forint közötti összegért - felvásároltak több, a magyar borra utaló, jellemzően egyébként nem is használt internetes címet, s az azokra érkező forgalmat a bor.hu domainre irányították, amelyet a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületétől szereztek meg. Elmondta, hogy az idén megismétlik az öt évvel ezelőtt végzett átfogó bormarketing-kutatást.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 21. 18:44, péntek | Helyi
Béketervet készítettek az amerikaiak
Nyilvánosságra került egy 28 pontos amerikai béketerv, melyet amerikai és orosz tisztviselők dolgoztak ki az évek óta húzódó orosz-ukrán konfliktus lezárására.
2025. November 08. 15:20, szombat | Helyi
Diákok is felvehetik a fix 3%-os hitelt
Az otthon Start Program most egy újabb lehetőséget biztosít a hiteligénylőknek, ugyanis most már az egyetemisták számára is elérhető. Mutatjuk hogyan lehetséges ez!
2025. November 07. 11:08, péntek | Helyi
Új vezérigazgatót köszöntöttek a GYSEV CARGO-nál
Riegler András vált a GYSEV CARGO vezérigazgatójává, aki már hosszú évek óta a társaság oszlopos tagja, most pedig új pozícióban folytatja tovább munkásságát.
2025. November 05. 14:42, szerda | Helyi
Ismét találkozik Orbán Viktor és Donald Trump
Magyarország miniszterelnöke és az Amerikai Egyesült Államok elnöke egy találkozót beszélt meg novemberre, melynek a magyar és amerikai kapcsolatok erősítése és az együttműködés a fő célja.
