Hírek
2013. Március 13. 19:14, szerda |
Helyi
Forrás: mti, saját
Konzervatív, de változik a magyar borízlés
Feljövőben vannak a fehérborok, de a fogyasztók továbbra is a vörös édes asztali borokat kedvelik...
...ezek pedig nem a minőségi kategória képviselői - mondta az Agrár Marketing Centrum (AMC) vezérigazgató-helyettese egy szerdai soproni szaktanácskozáson.
Simon Péter szerint a hazai bormarketing helyzetét nehezíti, hogy a termelők oldaláról sok esetben hiányzik a forrás és a hajlandóság, a fogyasztóknál pedig a borral kapcsolatos alaptudás.
A magyar fogyasztók nagyon szeretik a fesztiválokat, a borágazatnak azonban nem kell olyan problémával küzdenie, mint a pálinkásoknak, hogy a minőségi termékeik hatvan százaléka ilyen rendezvényeken fogy - közölte a szakember. Bormarketingre tavaly, akárcsak 2011-ben, 800 millió forintot fordított az AMC, ennek egyik eleme volt egy három helyszínes rendezvénysorozat, egy 22 epizódos tévésorozat, egy országos támogató kampány, valamint az éttermi borfogyasztást népszerűsítő projekt.
Más borvidéken ugyanakkor némileg más tapasztalatok is vannak, melyek részben hasonlók, részben viszont teljesen eltérnek a fentiektől! "-Szerintem teljesen átalakult a magyar borfogyasztás. Főleg a 20-40 év közötti vendégeimnél tapasztaltam a gyümölcsös, száraz borok utáni rajongást, lehet az fehér, rosé, de a vörösboroknál is abszolút leáldózóban vannak a nehéz vastag, főleg az "agyonbariqolt" tételek! Az emberek szeretnek borozni, kóstolgatni és erre gyakorlatilag alkalmatlanok a nehéz, nagytestü borok! Természetesen egy marhasteak vacsorához kötelező az extra prémium, vastag testes vörösbor, de ez nincs minden nap. Ezért is brutálisan visszaesett ezeknek a felsőkategóriás, drága prémium boroknak az eladása! Az alaptudás pedig bőven megvan sőt vannak ezek a 2-3nap alatt elvégezhető 80-100ezer forintos tanfolyamok, amik után a vendégeim profi, a borkészítésről mindent tudó emberek akiknek én örülök, de rettentően! Persze ugyanakkor ami ebben a jó, ugyanaz kevésbé szerncsés is tud lenni, idegesítőek is lehetnek egy bórkóstoló közben, hogy mindent jobban tudnak, de összességében azt kell mondjam, hogy az én megítélésem abszolút pozitív ezekről a borfogyasztókról!" - mondta el lapunknak Haraszti Ferenc, a Haraszti Pince borász-menedzsere Palkonyán, a villányi borvidéken!
A 2012-es év egyik sikereként említette Simon Péter, hogy - 50 ezer és 200 ezer forint közötti összegért - felvásároltak több, a magyar borra utaló, jellemzően egyébként nem is használt internetes címet, s az azokra érkező forgalmat a bor.hu domainre irányították, amelyet a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületétől szereztek meg. Elmondta, hogy az idén megismétlik az öt évvel ezelőtt végzett átfogó bormarketing-kutatást.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 21. 18:59, csütörtök | Helyi
Adventi összejövetel 2024 - Ágfalvi lakópark
Kedves lakóparkiak, és azon is túl! Idén negyedik alkalommal rendezik meg a Jótékonysági adventi összejövetelt melyre szeretettel várnak mindenkit!
2024. November 18. 11:38, hétfő | Helyi
Megvannak a SopronFest első nevei!
A 2025-ös fesztiválszezont is a SopronFest indítja el. Idén harmadik alkalommal robbantják fel hazai és külföldi sztárok városszerte a színpadokat, melyek közül az első neveket már meg is osztották velünk a szervezők.
2024. November 08. 10:20, péntek | Helyi
Forgalmi rend változás: több utcát is egyirányusítottak Sopronban
Néhány útszakaszon megváltozott a közlekedési rend Sopron belvárosban. Az utcák egyirányusítását közlekedési szakemberek bevonásával vizsgálták felül, hogy a soproniak biztonságosabban közlekedhessenek.
2024. November 05. 14:15, kedd | Helyi
Új óvoda épül a Hillebrand utcában
Számos új fejlesztés valósult meg Sopronban az elmúlt időszakban, melyek sora tovább bővül most egy új evangélikus óvoda megvalósításával a Hillebrand utcában.