Hírek
2020. November 11. 17:03, szerda |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Több mint 50 ezer forintot szánnak az aktív internetezők idén karácsonyi ajándékokra

Az idén átlagosan 52 300 forintot szánnak karácsonyi ajándékokra az aktív internetező felnőttek, 8 százalékkal többet a tavalyinál, ugyanakkor a koronavírus miatt szűkül a megajándékozottak köre
- derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital közös karácsonyi kutatásából. Az MTI-hez kedden eljuttatott összefoglaló szerint a válaszadók a tágabb rokonság, ismerősök, munkatársak esetében az ajándékozás elmaradását a földrajzi távolsággal és a járvány második hullámával indokolták, mivel nem biztosak abban, hogy az ünnepek során személyesen is tudnak majd találkozni. Emiatt idén a legszűkebb családra és a közeli barátokra, 5-6 főre korlátozódik a lista, míg tavaly átlagosan 8 embernek készültek kisebb-nagyobb meglepetéssel.
A kevesebb megajándékozott miatt jelentősen nőhet az egy személyre jutó ajándékok értéke, elérve akár a 9500 forintot.
Azok, akik saját bevallásuk szerint az idén kevesebbet költenek majd ajándékra, ezt főleg a járványhelyzet miatti megfontoltabb, takarékosabb életvitellel (38 százalék), vagy konkrét anyagi nehézségekkel (37 százalék) indokolták.
Az előző évhez hasonlóan a ruházati cikk (51 százalék), a játék (40 százalék), valamint a szépségápolás és kozmetikum (33 százalék) a három legnépszerűbb, ajándéknak szánt termékkategória. Utazást és különböző jegyeket 2019-hez képest jóval kevesebben terveznek vásárolni, megnőtt viszont azok száma, akik valamilyen otthon is használható sportfelszerelést készülnek ajándékozni.
A vásárlás tervezett módjával és helyével kapcsolatban nincs érdemi változás: a korábbi évek trendjét folytatva, idén is a legtöbben (86 százalék) az online rendelés és a webáruházak mellett tették le a voksukat, az arányt a pandémia tovább erősítette. Az internetezők 41 százaléka kifejezetten a vírushelyzet miatt tervez többet online vásárolni, 48 százalékuk pedig a tömegeket vonzó plázákba tervez kevesebbet látogatni.
Mindezek mellett a második legnépszerűbb vásárlási célpontnak továbbra is a bevásárlóközpontok számítanak, ahova még így is közel az emberek fele tervez majd menni. A plázákat követik a hagyományos, utcáról megközelíthető boltok és szaküzletek.
Külföldről az idén kevesebben terveznek ajándékot beszerezni, viszont itt is nagyobb értékben, átlagosan 15 200 forintért.
A kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette 2020 októberében. A felmérés online adatfelvétellel valósult meg, 2445 fős válaszadói minta alapján, az adatfelvétel módjából és az elért célközönségből adódóan a kutatás az aktív internetezők ünnepi vásárlási terveit mutatja be.
Ezek érdekelhetnek még
2022. Május 17. 09:54, kedd | Belföld
Autójával hajtott étterembe egy férfi Zalaegerszegen - Fotók
Az üvegportált átszakítva egy étterembe hajtott keddre virradó éjszaka egy ittas autós Zalaegerszegen - közölte a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság a police.hu oldalon.
2022. Május 17. 08:59, kedd | Belföld
Brutálisan megverte élettársát
Brutálisan megverte élettársát a férfi, akit most súlyos testi sértés miatt elítélt az esztergomi bíróság.
2022. Május 17. 08:02, kedd | Belföld
Gümőkórt mutattak ki egy Csongrád-Csanád megyei szarvasmarha-állományban
Gümőkór-fertőzöttséget igazoltak a hatósági vizsgálatok egy Csongrád-Csanád megyei szarvasmarha-állományban - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) hétfőn honlapján.
2022. Május 16. 16:01, hétfő | Belföld
Szijjártó: Magyarországnak a legfontosabb, hogy az ország és a magyar emberek biztonságban legyenek
Magyarországnak az a legfontosabb érdeke, hogy az ország és a magyar emberek biztonságban legyenek - jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter Brüsszelben, az uniós tagországok külügyminiszterei ülésének szünetében hétfőn.