Hírek
2012. Szeptember 27. 17:45, csütörtök |
Helyi
Forrás: Sopron MJV Önkormányzat
Átadták a forgalomnak Sopronban a Kőszegi úti közúti aluljárót

Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében Sopronban.
A Kőszegi úti aluljárót ünnepélyes keretek között csütörtökön adták át a forgalomnak a soproni városvezetés Dr. Fodor Tamás polgármester és Dr. Simon István és Abdai Géza alpolgármesterek jelenlétében.
Az eseményen Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára országos szinten is jelentős projektként jellemezte a GYSEV 49,8 milliárd forintos vasútfejlesztési projektjét, amelyből mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljáró kivitelezése.Völner Pál hangsúlyozva az együttműködés fontosságát, kiemelte: ez a projekt az állam, a GYSEv és Sopron város összefogása nélkül nehezen valósulhatott volna meg. Majd hozzátette: ebből a fejlesztésből is látszik, hogy a vasút nemcsak a vasutasokért és a vonaton közlekedőkért van, hanem a térség fejlődését is szem előtt tartja.
Sopron város nevében Dr. Fodor Tamás köszöntötte a jelenlévőket. A polgármester elmondta: két év telt el az alapkő letétele óta, az aluljáró kiépítésének előkészítése azonban már 2007-ben megkezdődött. A projekt megvalósulása az egész város közlekedésére jó hatással lesz, ugyanis a Kőszegi úton elkészült aluljáró megszünteti a város kettéosztottságát, csökkenti a menetidőt és biztonságosabbá teszi a közúti közlekedést.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója beszédében kiemelte: az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épült át 110 kilométeren, teljes hosszban, de több helyen megújultak a vasúti-közúti átjárók is. Hozzátette: bízik benne, hogy több ilyen mértékű fejlesztés is lesz még a vasúttársaság életében.
A kivitelező nevében Vermesi Sándor ágazati vezető beszél a munkálatokról. Ahogy mondta: a kivitelezés 500 napos időtartama alatt ügyeltek arra, hogy a vasúti közeledést fent lehessen tartani illetve a közutat is csak a kivitelezési idő 1/3-ban kellett lezárni.
Közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg, beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.
A beszédek után Horváth Imre város plébános megáldotta a Kőszegi úti aluljárót, amelyet ezt követően a nemzeti színű szalag átvágásával hivatalosan is átadták a közlekedőknek.
Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében.
Az Európai Unió által támogatott, az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épült át 110 kilométeren, teljes hosszban, de több helyen megújultak a vasúti-közúti átjárók is. A Sopronban most elkészült Kőszegi úti aluljárópélda rá, hogy a vasútfejlesztés nemcsak a vonatozókat érinti, hanem képes magával hozni az érintett települések fejlődését is, mivel a soproniak régi gondját orvosolja, teljesen megújítva a város közúti közlekedését. Korábban ugyanis nem volt ritkaság, hogy a sorompók itt naponta 7-8 óra hosszat zárva tartottak. Ez nemcsak bosszúságot és időveszteséget okozott a közlekedőknek, de a járó motorú járművek jelentős mértékben szennyezték a város levegőjét.
Ennek mostantól vége: a közúti közlekedés a vonatforgalomtól függetlenül akadálytalanul, biztonságosan haladhat minden irányba. Csökken a Frankenburg út–Csengery utca–Győri út irány forgalmi terhelése. Az aluljáró révén megszűnik a város „kettéosztottsága”is, mivel közvetlenebbé válik a kapcsolat a Lővérek és a soproni belváros között.
A tervezők nemcsak a gépkocsiforgalomra gondoltak. A vágányok alatt átvezető nyitott aluljáró részeként kerékpárút is épült, illeszkedve a soproniak olcsó és környezetbarát közlekedés iránti igényeihez: a kerékpáros és gyalogos forgalom a főpályától független, külön műtárgyakon halad át. Az építés végeztével fellélegezhetnek az egyébként nagy türelmet tanúsító soproniak; bár a kivitelező SMK–Sopron 2010 Konzorcium igyekezett a lehető legkevésbé zavarni a város életét a kivitelezés500 napos időtartama alatt, néhány műszaki feladat csak részleges vagy teljes útzárral volt megoldható.
A GYSEV vasútfejlesztési projekt 49,8 milliárd forintos költségkeretéből – amelynek túlnyomó részét, 41,3 milliárd forintot az Európai Unió Kohéziós Alapja finanszíroz – mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljárókivitelezése. A pénzből közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg,beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 03. 14:31, csütörtök | Helyi
Folyamatosan újulnak meg a soproni utak
Az elmúlt években több mint 100 utca újult meg Sopronban az önkormányzati program keretében, de a munka nem ért véget. A magyar kormány támogatásával 6 milliárd forintból folytatódnak az útfelújítások városszerte.
2025. Március 27. 10:20, csütörtök | Helyi
Az idei évad a csillagoké a Barlangszínházban
Sajtótájékoztatót tartott a Fertőrákosi Barlangszínház a 2025-ös nyári, a Csillagok évadának műsoráról.
2025. Március 25. 10:58, kedd | Helyi
Összefirkálták a Hűség kaput, a Tűztornyot
Közéleti üzeneteket firkáltak a Tűztorony falára, melyre a Soproni Városszépítő egyesület is reagált és kérte műemlékeink tiszteletben tartását.
2025. Március 19. 07:58, szerda | Helyi
Erdő Péter kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által meggyilkolt vértanú pap boldoggá avatását
Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által 1944-ben meggyilkolt katolikus pap, embermentő boldoggá avatását vértanúság címén.